Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*][url=http://www.glitterfy.com/][img]http://img41.glitterfy.com/12339/glitterfy2081309T888B81.gif[/img][/url]

Friday 7 December 2012

Wahai calon suamiku Belahan Jiwaku

                                                       بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم        
           


             Untuk  cal0n  suami  dunia  akhirtku Assalam'alaikum :))

Duhai Cal0n  pemilik tulang  rusukku ,aku akn  segera hadir dlm  dinginnya  mlm  dgn  hangatnya jiwa.kutunggu hingga ijab terucap  dari  lisanmu~
Aku  akn  menjaga  dlm  harumnya semerbak dlm  jiwaku,menunggu hingga  engkau  menahkodai bahtera  kita.Ku  kan  berhijab dgn  sempurna  dgn  x selalu mengikuti arah arus angin yg  berhembus.......
Duhai cal0n  imam dlm  solatku,aku akn selalu  hadir  dlm  cintamu kepada  Allah,dgn  sigap aku  akn  menghamparkan sajadah  sebagai  alas  sujudmu,dgn  hadirku sebagai  makmum insya Allah  akn  menyempurnakan  solat  kita. seru do'amu  akn  teriring  amin dri lisanku.....dlm  hening  mlm  ,airmata  tak henti  kuteteskan bercahayakan  munajat do'a....
Duhai  cal0n pemilik  tangan  gagah  yang menolong ku ketika  aku terpuruk  dan jatuh...lindungi  aku  dlm perjalanan hidup kita,ketika  engkau  terluka  kan ku  balut  dgn cinta  jiwa  yang  merona, menyembuhkan  segala  perih  dlm jiwamu....
Duhai  cal0n  pengusap  airmataku ,sungguh  engkau  takkan  rela cal0n  bidadarimu  ini menangis ,usaplah  lembut  pipi  kemerah-merahan  ini  agar  tak menangis, dan  kan kuhaluskan telapak kaki mu dgn  mencucinya  ketika  engkau  pulang  dari  berjihad  mencari  nafkah..
Duhai  cal0n  ayah  dari  mujahis-mujahidah kita,aku  sebagai  madrasah  utama sebagai  sumber ilmu  dari anak-anak  kita,kan  kutanamakan  ilmu  agama  agar mujahidah  kita  takut akan rabbanya,  santun kepada  kedua  org tuanya,menghormati org2  yang lebih  tua,akhlak ku  karimah  yg baek ,kan  kusisipkan  dlm  perlakunya  semenjak  kecil...
Duhai  cal0n  nahkoda  yg akn  membawa  keluarga ku kesyurga..mari  kita hias  rumah kita  dgn cahaya -cahaya iman.aku  dlm  diam sengaja  tak menampilkan   diri ,agar  engkau  benar-benar  menemukanku  dlm cahaya  sujudmu...aku tak banyak berbicara  kerana  aku takut  ketika aku  menyapa ,engkau  terpes0na  pada apa yang ku  ucap aku  menunduk  malu,  tak berani menatap mata  binar yg engkau  miliki ,kerana  aku takut  dapat  memudarkan imanku.....(
aku ingin kau jadi milik ku dan halal bgi ku) 
 
Ya Allah...
Jadikanlah aku wanita solehah
yang baik diantara yang terbaik,
Kirimkanlah hamba seorang 
pendamping yang selalu menjunjung tinggi
akan adanya diri-Mu ya Allah..
Amin Ya Rabbal'alamin.

wsalam ,insyaALLAH hbgn ak ngn si dy akn kkl krnan ALLAH 

... AMIN2 ~

No comments:

Post a Comment

Cute Polka Dotted Magenta Bow Tie Ribbon